Od 15 marca 2018 r. rachunek zysków i strat oraz bilans trzeba będzie przekazać do KRS (Krajowego Rejestru Sądowego) wyłącznie w formie elektronicznej.
Dla 99% podmiotów składających swoje sprawozdania finansowe do KRS to prawdziwa rewolucja. Resort sprawiedliwości udostępnił informację, że właśnie tyle podmiotów wybierało formę papierową, a zaledwie 1% korzystał z obecnie płatnej drogi elektronicznej.
Zasadniczo przepisy wchodzą w życie 15 marca 2018 roku, po którym nie będzie już możliwości przekazywania sprawozdania finansowego do rejestru sądowego na papierze. Jedyną opcją pozostanie zgodnie z wymogiem korzystanie z systemu informatycznego (art. 19e ust. 1 znowelizowanej ustawy o KRS)
Czy mogę zeskanować sprawozdania za 2017 rok?
Tak, istnieje możliwość skanu. W jaki sposób można tego dokonać wyjaśnia?
„Od 15 marca 2018 do 30 września 2018 r., podczas okresu przejściowego, należy:
- sprawdić sprawozdanie finansowe w sposób tradycyjny,
- po podpisaniu należy zeskanować dokumenty w celu stworzenia elektronicznej kopii (skan),
- podpisać tą kopię zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy nowelizującej i
- zgłosić do repozytorium dokumentów finansowch.